Zaspół CDC



Centrum Dydaktyki Cyfrowej tworzy zespół ekspertów w składzie:


Szymon Konkol – Kierownik Centrum Dydaktyki Cyfrowej. Nauczyciel dyplomowany,  magister pedagogiki, mistrz cukierniczy, dziennikarz, kierownik Centrum Dydaktyki Cyfrowej, wielokrotny laureat wyróżnień branżowych i edukacyjnych, inicjator oraz koordynator projektów edukacji zawodowej, w tym Małej Akademii Mistrzostwa Zawodowego (www.mamz.pl), autor Almanachu Cukierniczo - Piekarskiego - ezasobów i platformy zdalnego nauczania (www.mamz.pl/almanach), autor subiektywnego bloga o edukacji EDUfabryka (www.edufabryka.blogspot.com), członek redakcji serwisu wolnej publicystyki edukacyjnej Nowy Model Szkoły (www.nowymodelszkoly.edu.pl), członek redakcji czasopism branżowych wydawnictwa Elamed oraz czasopisma edukacyjnego Kształcenie Zawodowe ukazującego się nakładem Instytutu Badań Nad Demokracją. Związany z niezależną inicjatywą edukacyjną Republika Edukacji. Pracuje jako nauczyciel zawodu w szkołach w województwie śląskim.


Magdalena Maćkowiak absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu – magister filologii polskiej oraz Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Doświadczenie zawodowe zdobywała w firmach polskich i międzynarodowych, w zakresie produkcji telewizyjnej i multimedialnej w TVP, TVBiznes, Telewizji Polsat, Sportklubie. Od czterech lat związana jest z branżą edukacyjną. Jako kierownik marketingu kreatywnego odpowiedzialna była za rozwój Wydawnictwa Juka w kierunku nowoczesnego, multimedialnego lidera.  Prowadziła szereg konferencji edukacyjnych, autorskich szkoleń i warsztatów. Jest współtwórcą projektu TABklasa nagrodzonego Diamentem Oświaty na konferencji branży edukacyjnej EduTrendy w 2013 roku.


Jan Mierzejewski ukończył studia magisterskie na wydziale socjologii Uniwersytetu Stefana Kardynała Wyszyńskiego  oraz na wydziale Informatyki Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych. Od początku kariery zawodowej związany jest z szeroko rozumianymi multimediami: początkowo z TVP i działem nowych mediów (tvp.pl), następnie telewizją Sportklub, od trzech lat zaangażowany jest w projekty edukacyjne: w Wydawnictwie JUKA jako Menadżer ds. Nowych Mediów odpowiedzialny był za zarządzanie obszarem nowych rozwiązań technologicznych dla edukacji m. in: aplikacje Diagnoza gotowości szkolnej, Progułka podręcznik multimedialny, Doświadczenia, Alfabet rosyjski. Jest współtwórcą autorskiego projektu TABklasa.


Adam Jurkiewicz - członek elitarnej grupy eduzmieniaczy SuperbelfrzyRP. Propagator Wolnego i Otwartego Oprogramowania, rozproszonej sieci społecznościowej Friendica, trener w zakresie nowych technologii sieciowych w edukacji, programista. Twórca scenariuszy mechatronicznychzajęć pozalekcyjnych z użyciem oprogramowania Scratch i mikrokontrolerów Arduino w projekcie E-SWOI fundacji Wolnego i Otwartego Oprogramowania. Ekspert fundacji Interkl@sa w projekcie E-Pasja Nowoczesna Edukacja.
Od ponad 20 lat użytkownik i administrator systemów UNIX oraz Linux. Twórca FREE_Desktop - darmowego i dostępnego dla wszystkich systemu dla edukacji.


Katarzyna Paliwoda absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego – magister edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Dyplomowany nauczyciel – czynny zawodowo od 1987 r.  W roku 1999 - ukończyła kierunek informatyka w ramach Studiów Podyplomowych Politechniki Łódzkiej.  Od roku 1999 nauczyciel- konsultant ds. informatyki w Wojewódzkim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi. Posiada dodatkowo kwalifikacje w zakresie zarządzania oświatą, bibliotekoznawstwa i terapii pedagogicznej.Autor szeregu kursów grantowych oferowanych nauczycielom przez Łódzkiego Kuratora Oświaty. Obecnie koordynator,  autor programów i wykładowca Studiów Podyplomowych (Zarządzanie oświatą, Informatyka z elementami e-learningu, Przedsiębiorczość) dla nauczycieli w Akademii Humanistyczno – Ekonomicznej, w Łodzi.  Wykładowca technologii informacyjnej w Wyższej Szkoły Studiów Międzynarodowych w Łodzi. Realizator i wykładowca projektu” Informatyka internetowa” – prowadzonego przez Wyższą Szkołę Studiów Międzynarodowych w Łodzi w latach 2009-2012. Wykładowca i autor materiałów z zakresu szkolnego marketingu oraz innowacyjnych form wsparcia uczącego się, takich jak Mentoring i Coaching w edukacji – Projekt Uniwersytetu Łódzkiego  w latach 2012-2013.Wykładowca zajęć z e-marketingu w ramach projektu „Łódzka Akademia IT” –prowadzonego przez firmę Masters z Lublina. Autor  - projektu „Wirtualne laboratoria fizyki” prowadzonego przez Warszawską Wyższą Szkołę Informatyki w latach 2013-2014. Autor poradnika metodycznego zajęć komputerowych dla nauczycieli Szkoły Podstawowej Wydawnictwa Operon. Współautor poradników dla dyrektora „6-latek w szkole” oraz „Cyberprzemoc” Oficyny Wydawniczej LEX. Ekspert nowej podstawy programowej MEN.  Koordynator wojewódzki, trener i egzaminator ECCC.Dyrektor Agencji reklamowej KANET. W latach 2008-2012 wiceprezes i założyciel Stowarzyszenia Wspierania Twórczości - AB Art. w Łodzi.Obecnie prezes Fundacji „Uśmiech ucznia” ks. J. Twardowskiego.Autor i realizator innowacyjnej formuły wsparcia dla nauczycieli w zakresie rozwijania kompetencji komputerowych, realizowanej w Wojewódzkim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi – Wojewódzki projekt INFO-teka. Współorganizator i przewodniczący jury 10-ciu edycji Międzyszkolnego Konkursu Grafiki Komputerowej dla szkół podstawowych województwa łódzkiego  „Malowanie na ekranie”. Autor edukacyjnych blogów oraz międzynarodowej platformy e- learningowej „Paliwoda24”. Twórca i administrator grupy Nauczyciele – na Facebooku.


Dorota Morawska-Walasek - z wykształcenia, ale również zgodnie z zamiłowaniem, nauczyciel języka angielskiego. Od początku pracy zawodowej związana z Wyższą Szkołą Lingwistyczną w Częstochowie, gdzie m.in. opracowuje i wdraża nowe programy z wykorzystaniem e-learningu oraz prowadzi szkolenia z zakresu wykorzystania platformy Moodle oraz narzędzi web 2.0 w nauczaniu.
Autorka wielu kursów i materiałów elektronicznych, Certyfikowany Metodyk Zdalnego Nauczania (SEA). Koordynator kilku międzynarodowych projektów związanych z wykorzystaniem technologii w nauczaniu.


Tomasz Walasek - pracuje na Politechnice Częstochowskiej oraz w Wyższej Szkole Lingwistycznej w Częstochowie – organizując e-nauczanie. Od wielu lat wspiera nauczycieli i wykładowców w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii w edukacji. Miłośnik i pasjonat e-nauczania. Autor dziesiątek kursów e-learningowych, wielu artykułów i wystąpień konferencyjnych poświęconych e-nauczaniu. Certyfikowany e-Nauczyciel oraz Metodyk Zdalnego Nauczania (SEA).Organizator Polskiego MoodleMoot.


Dorota Gawrońska-Popa - Prezes Zarządu wydawnictwa matematycznego MegaWiedza. Pomysłodawca, współtwórca i założyciel portalu edukacyjnego www.MegaMatma.pl.
Pasjonat nowoczesnych technologii informacyjnych, szczególnie w obszarze edukacji.
Propaguje innowacyjne metody nauczania matematyki w oparciu o e-zasoby. Wierzy, że jest możliwe nauczanie i uczenie się bez drukowanych podręczników, w dowolnym miejscu i czasie, również poza murami szkoły!

Matematyk z wykształcenia, informatyk z powołania i przedsiębiorca w praktyce. Współautor książki „Procenty w otaczającym nas świecie”.

W wolnych chwilach uprawia wyczynowo grę w badmintona. Społecznie angażuje się w propagowanie badmintona i aktywnego trybu życia wśród dzieci i młodzieży szkolnej.


Anna Popławska - absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego – magister filologii angielskiej i metodyk nauczania języków obcych. Ostanie 4 lata była Dyrektorem Metodycznym szkoły Szybki Angielski i Warsaw Study Centre. Obecnie prowadzi swoją szkołę językową i kieruje działem metodycznym w Fiszkoteka.pl, gdzie odpowiada za dział rozwoju produktów software'owych dla branży językowej. Specjalizuje się we wprowadzaniu nowoczesnych technologii w nauczaniu języków obcych. Prowadziła szereg konferencji edukacyjnych, autorskich szkoleń i warsztatów.

Marcin Grudzień - Trener i animator, pracuje w Fundacji Nowe Media; autor i koordynator projektów z zakresu edukacji medialnej i wykorzystania nowych technologii (TIK) w edukacji. Koordynator i trener w projekcie Młodzieżowej Akcji Multimedialnej, który objął edukacją medialną ponad 15 tys. uczniów i 1,5 tys. nauczycieli; koordynator projektu z zakresu wykorzystania TIK przez biblioteki w ramach PRB Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego; edukator mobilnej edukacji (nauka z wykorzystaniem tabletów i aplikacji edukacyjnych) w projekcie „Leonardo – pracownie twórczości”, skierowanym do nauczycieli i uczniów szkół podstawowych i gimnazjów z województwa zachodniopomorskiego; koordynator projektów Google dla edukacji. Absolwent Szkoły Trenerów Organizacji Pozarządowych STOP i Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego (kierunek dziennikarstwo). Przez wiele lat dziennikarz i redaktor, m.in. Życie, Ozon, Dziennik, Podróże. Przeprowadził około 250 szkoleń i lekcji z zakresu edukacji medialnej, sytuacji kryzysowych, komunikacji z mediami, PR, prawa autorskiego i wykorzystania nowych technologii w mediach, kultury remiksu, fotografii, autoprezentacji i komunikacji dla uczniów, studentów, nauczycieli, dziennikarzy, PR-owców, działaczy NGO-sów. Współautor bryka dla liderów warsztatów medialnych. Wykładowca przedmiotu – dziennikarstwo internetowe na Społecznej Akademii Naukowej w Warszawie, ekspert Centrum Edukacji Obywatelskiej przy projekcie „Szkoła z klasą 2.0” i Centrum Cyfrowego przy projekcie reformy prawa autorskiego dla edukacji. Prowadzi bloga o edukacji i nowych mediach: http://technoedukacja.blogspot.com/; członek grupy Superbelfrzy: http://www.superbelfrzy.edu.pl/


Katarzyna Skrzypczak – Project Manager w projekcie eTornister odpowiedzialna za koordynację projektu, kontakt z klientami, współpracą z wydawcami oraz partnerami. Prowadząca szkolenia dla uczniów i nauczycieli biorących udział w projekcie z obsługi urządzeń mobilnych oraz aplikacji eTornister. Absolwentka Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Magister pedagogiki, specjalności edukacja medialna i technologie informacyjne. Ukończyła również studia podyplomowe na Collegium Da Vinci na kierunku „Narzędzia i systemy publikacji edukacyjnych materiałów multimedialnych”.


Przemysław Sujka —absolwent Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego w Lublinie — magister matematyki o specjalizacji informatycznej. Ukończył studia podyplomowe z zakresu: pedagogiki, systemów baz danych, zarządzania zasobami ludzikami oraz zarządzania projektami IT.
Doświadczony Kierownik Projektów e-learningowych, wieloletni trener szkoleń IT oraz konsultant w zakresie wdrożeń zdalnego nauczania. Autor i projektant kursów zdalnych.
Legitymuje się wiedzą i umiejętnościami zarówno w dydaktyce, wykorzystaniu technologii informatycznych w nauczaniu, jak również zarządzaniu. Kierownik studiów podyplomowych „Projektowanie i prowadzenie kursów e-learningowych” na Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie oraz autor i prowadzący zajęcia online przy Wyższej Szkole Nauk Społecznych w Lublinie.




Dołącz do naszego zespołu!

Poszukujemy osób kreatywnych, posiadających znaczące doświadczenie w zakresie wdrażania i stosowania technik i technologii informacyjno komunikacyjnych w procesie nauczania i uczenia się na wszystkich poziomach edukacji i we wszystkich zakresach. Masz wiedzę, doświadczenie i umiejętności? Chcesz się nimi podzielić? Praca w naszym zespole czeka właśnie na Ciebie.