- Przegląd różnych instalacji i
tematów platformy Moodle – Moodle może być ładny,
- Przegląd różnych kursów i
rozwiązań wykorzystywanych na platformie Moodle – dobre i złe praktyki,
- Sztuczki i kruczki Moodle,
- Nowe możliwości i rozwiązania w
nowej wersji Moodle,- Forum wymiany doświadczeń
nauczycieli pracujących zdalnie,
- Zarządzanie kursem online,
- Dobre praktyki,
- Podstawy metodyki zdalnego
nauczania (KNO),
- Motywacja ucznia i grupy do pracy
w kursie.
Adresaci szkolenia
Do udziału w szkoleniu zapraszamy nauczycieli, którzy chcą doskonalić swoje umiejętności pracy na odległość przy wykorzystaniu platformy Moodle.
Do udziału w szkoleniu zapraszamy nauczycieli, którzy chcą doskonalić swoje umiejętności pracy na odległość przy wykorzystaniu platformy Moodle.
Podzielimy się dobrymi praktykami
wynikającymi z naszego kilkunastoletniego doświadczenia w prowadzeniu kursów
online.
Opis szkolenia
Nadchodzi czas w pracy nauczyciela, kiedy czuje, że sam dalej nie pójdzie. To co robi, robi dobrze. Sprawnie i efektywnie posługuje się platformą, tworzy ciekawe i multimedialne materiały. Ale czegoś brak… Chciałoby się pójść krok dalej… To dla takich ludzi przygotowaliśmy ten kurs. Nie będziemy tutaj uczyć się, jak tworzyć kursy – ale spróbujemy popracować nad ich atrakcyjnością. Nie będziemy uczyć się jak zarządzać kursem, ale zastanowimy się co i jak robić, żeby pracując mniej - osiągać lepsze rezultaty. Zastanowimy się jak zarządzać czasem własnym i naszych Uczniów. Pokażemy te mniej oczywiste i bardziej ukryte lub rzadziej używane funkcje Moodle. Wymienimy i sformułujemy dobre praktyki, zalecenia metodyczne, metody motywacji Ucznia.
Nadchodzi czas w pracy nauczyciela, kiedy czuje, że sam dalej nie pójdzie. To co robi, robi dobrze. Sprawnie i efektywnie posługuje się platformą, tworzy ciekawe i multimedialne materiały. Ale czegoś brak… Chciałoby się pójść krok dalej… To dla takich ludzi przygotowaliśmy ten kurs. Nie będziemy tutaj uczyć się, jak tworzyć kursy – ale spróbujemy popracować nad ich atrakcyjnością. Nie będziemy uczyć się jak zarządzać kursem, ale zastanowimy się co i jak robić, żeby pracując mniej - osiągać lepsze rezultaty. Zastanowimy się jak zarządzać czasem własnym i naszych Uczniów. Pokażemy te mniej oczywiste i bardziej ukryte lub rzadziej używane funkcje Moodle. Wymienimy i sformułujemy dobre praktyki, zalecenia metodyczne, metody motywacji Ucznia.
Czas szkolenia
3h warsztatów stacjonarnych oraz 20 godzin realizowanych online
Informacje dodatkowe
Szkolenie będzie realizowane zarówno w pracowni komputerowej jak i na platformie Moodle.
Szkolenie będzie realizowane zarówno w pracowni komputerowej jak i na platformie Moodle.
Zakładane efekty szkolenia
Chcielibyśmy, aby efektem tego szkolenia był wzrost motywacji do pracy w kursie online, zarówno u Nauczyciela, jak i u Ucznia. Mamy nadzieję, że Nauczyciel wyposażony w nowe umiejętności efektywniejszego zarządzania czasem oraz kursem nabędzie nowej energii do prowadzenia KNO. Szkolenie ma działać również jako swego rodzaju Forum wymiany doświadczeń dlatego dodatkowym efektem będzie nawiązanie nowych kontaktów, znajomości, „podejrzenie” pracy innych uczestników i wreszcie pochwalenie się Swoimi rozwiązaniami i osiągnięciami na platformie Moodle.
Chcielibyśmy, aby efektem tego szkolenia był wzrost motywacji do pracy w kursie online, zarówno u Nauczyciela, jak i u Ucznia. Mamy nadzieję, że Nauczyciel wyposażony w nowe umiejętności efektywniejszego zarządzania czasem oraz kursem nabędzie nowej energii do prowadzenia KNO. Szkolenie ma działać również jako swego rodzaju Forum wymiany doświadczeń dlatego dodatkowym efektem będzie nawiązanie nowych kontaktów, znajomości, „podejrzenie” pracy innych uczestników i wreszcie pochwalenie się Swoimi rozwiązaniami i osiągnięciami na platformie Moodle.
Informacja o prowadzącym
szkolenie
Dorota Morawska-Walasek - z wykształcenia, ale również zgodnie z zamiłowaniem, nauczyciel języka angielskiego. Od początku pracy zawodowej związana z Wyższą Szkołą Lingwistyczną w Częstochowie, gdzie m.in. opracowuje i wdraża nowe programy z wykorzystaniem e-learningu oraz prowadzi szkolenia z zakresu wykorzystania platformy Moodle oraz narzędzi web 2.0 w nauczaniu.
Dorota Morawska-Walasek - z wykształcenia, ale również zgodnie z zamiłowaniem, nauczyciel języka angielskiego. Od początku pracy zawodowej związana z Wyższą Szkołą Lingwistyczną w Częstochowie, gdzie m.in. opracowuje i wdraża nowe programy z wykorzystaniem e-learningu oraz prowadzi szkolenia z zakresu wykorzystania platformy Moodle oraz narzędzi web 2.0 w nauczaniu.
Autorka wielu kursów i materiałów
elektronicznych, Certyfikowany Metodyk Zdalnego Nauczania (SEA). Koordynator
kilku międzynarodowych projektów związanych z wykorzystaniem technologii w
nauczaniu.
Tomasz Walasek - pracuje na
Politechnice Częstochowskiej oraz w Wyższej Szkole Lingwistycznej w
Częstochowie – organizując e-nauczanie. Od wielu lat wspiera nauczycieli i
wykładowców w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii w edukacji.
Miłośnik i pasjonat e-nauczania. Autor dziesiątek kursów e-learningowych, wielu
artykułów i wystąpień konferencyjnych poświęconych e-nauczaniu. Certyfikowany
e-Nauczyciel oraz Metodyk Zdalnego Nauczania (SEA).Organizator Polskiego
MoodleMoot.