Wykorzystanie narzędzi Google w edukacji



Tematyka szkolenia 

Zastosowanie narzędzi Google jako narzędzi edukacyjnych


Adresaci szkolenia

Nauczyciele wszystkich specjalności i poziomów kształcenia.


Opis szkolenia

Szkolenie ma charakter warsztatowy, wszyscy uczestnicy korzystają ze stanowisk komputerowych podłączonych do Internetu.  Maksymalna wielkość grupy to 12 osób. Szkolenie obejmuje zapoznanie z najważniejszymi narzędziami Google i ich przykładowym zastosowaniem w organizacji pracy nauczycieli i działaniach edukacyjnych: dokumenty i arkusze do tworzenia i opracowania ankiet, mapy wraz z narzędziami opartymi na wykorzystaniu map, serwis You Tube – źródło materiałów edukacyjnych i narzędzie do tworzenia filmów wraz z narzędziami edukacyjnymi, opartymi na wykorzystaniu serwisu, np. Blubrr.TV


Czas szkolenia 

5 godzin


Informacje dodatkowe

Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzymuje certyfikat.


Zakładane efekty szkolenia 

Uczestnicy szkolenia będą wiedzieli po nim, że Google to nie tylko internetowa wyszukiwarka informacji, ale również szereg narzędzi znakomicie sprawdzających się w szkole i na lekcji. Uczestnicy, nauczyciele i nauczycielki różnych przedmiotów będą wiedzieli, jak można wykorzystać narzędzie map, jak tworzyć i udostępniać ankiety, jak tworzyć i edytować wspólny dokument, w jaki sposób przeprowadzać testy z wykorzystaniem filmów i materiałów, zawartych w serwisie You Tube.


Informacja o prowadzącym szkolenie

Marcin Grudzień- Trener i animator, pracuje w Fundacji Nowe Media; autor i koordynator projektów z zakresu edukacji medialnej i wykorzystania nowych technologii (TIK) w edukacji. Koordynator i trener w projekcie Młodzieżowej Akcji Multimedialnej, który objął edukacją medialną ponad 15 tys. uczniów i 1,5 tys. nauczycieli; koordynator projektu z zakresu wykorzystania TIK przez biblioteki w ramach PRB Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego; edukator mobilnej edukacji (nauka z wykorzystaniem tabletów i aplikacji edukacyjnych) w projekcie „Leonardo – pracownie twórczości”, skierowanym do nauczycieli i uczniów szkół podstawowych i gimnazjów z województwa zachodniopomorskiego; koordynator projektów Google dla edukacji. Absolwent Szkoły Trenerów Organizacji Pozarządowych STOP i Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego (kierunek dziennikarstwo). Przez wiele lat dziennikarz i redaktor, m.in. Życie, Ozon, Dziennik, Podróże. Przeprowadził około 250 szkoleń i lekcji z zakresu edukacji medialnej, sytuacji kryzysowych, komunikacji z mediami, PR, prawa autorskiego i wykorzystania nowych technologii w mediach, kultury remiksu, fotografii, autoprezentacji i komunikacji dla uczniów, studentów, nauczycieli, dziennikarzy, PR-owców, działaczy NGO-sów. Współautor bryka dla liderów warsztatów medialnych. Wykładowca przedmiotu – dziennikarstwo internetowe na Społecznej Akademii Naukowej w Warszawie, ekspert Centrum Edukacji Obywatelskiej przy projekcie „Szkoła z klasą 2.0” i Centrum Cyfrowego przy projekcie reformy prawa autorskiego dla edukacji. Prowadzi bloga o edukacji i nowych mediach: http://technoedukacja.blogspot.com/; członek grupy Superbelfrzy: http://www.superbelfrzy.edu.pl/