Cyfrowa opowieść w edukacji. Tworzenie interaktywnych materiałów w edukacji



Tematyka szkolenia
Zastosowanie i obsługa prostych narzędzi multimedialnych w tworzeniu materiałów edukacyjnych – komiksy edukacyjne, narzędzia do prezentacji, wirtualne tablice korkowe, książki i publikacje.

Adresaci szkolenia
Nauczyciele wszystkich specjalności i poziomów kształcenia.

Opis szkolenia
Szkolenie ma charakter warsztatowy, wszyscy uczestnicy korzystają ze stanowisk komputerowych podłączonych do Internetu.  Maksymalna wielkość grupy to 12 osób. Szkolenie obejmuje podstawy tworzenia interaktywnych materiałów edukacyjnych z użyciem takich narzędzi jak Pixton Comics, Edu Gloster, Storybird, Qmam Media, Prezi, Pinterest. Materiały tworzone za pomocą wyżej wymienionych narzędzi mogą stanowić atrakcyjne wzbogacenie lekcji. Uczniowie, korzystając z tych narzędzi, mogą również wykonywać proste zadania domowe lub prezentacje projektowe, dzielić się wiedzą i informacjami, pracować w mniejszych lub większych zespołach.

Czas szkolenia
4 godziny

Informacje dodatkowe
Istnieje również możliwość przeprowadzenia szkolenia wyjazdowo w placówkach szkolnych - w tym przypadku wyposażenie techniczne zapewnia placówka. Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzymuje certyfikat.

Zakładane efekty szkolenia
Uczestnicy szkolenia będą posiadali umiejętność tworzenia materiałów edukacyjnych, dzięki zastosowaniu wyżej wymienionych narzędzi oraz poznają możliwości zastosowania narzędzi do tworzenia cyfrowych opowieści w pracy z klasą i prezentacji własnych materiałów edukacyjnych w sieci.

Informacja o prowadzącym szkolenie

Marcin Grudzień- Trener i animator, pracuje w Fundacji Nowe Media; autor i koordynator projektów z zakresu edukacji medialnej i wykorzystania nowych technologii (TIK) w edukacji. Koordynator i trener w projekcie Młodzieżowej Akcji Multimedialnej, który objął edukacją medialną ponad 15 tys. uczniów i 1,5 tys. nauczycieli; koordynator projektu z zakresu wykorzystania TIK przez biblioteki w ramach PRB Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego; edukator mobilnej edukacji (nauka z wykorzystaniem tabletów i aplikacji edukacyjnych) w projekcie „Leonardo – pracownie twórczości”, skierowanym do nauczycieli i uczniów szkół podstawowych i gimnazjów z województwa zachodniopomorskiego; koordynator projektów Google dla edukacji. Absolwent Szkoły Trenerów Organizacji Pozarządowych STOP i Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego (kierunek dziennikarstwo). Przez wiele lat dziennikarz i redaktor, m.in. Życie, Ozon, Dziennik, Podróże. Przeprowadził około 250 szkoleń i lekcji z zakresu edukacji medialnej, sytuacji kryzysowych, komunikacji z mediami, PR, prawa autorskiego i wykorzystania nowych technologii w mediach, kultury remiksu, fotografii, autoprezentacji i komunikacji dla uczniów, studentów, nauczycieli, dziennikarzy, PR-owców, działaczy NGO-sów. Współautor bryka dla liderów warsztatów medialnych. Wykładowca przedmiotu – dziennikarstwo internetowe na Społecznej Akademii Naukowej w Warszawie, ekspert Centrum Edukacji Obywatelskiej przy projekcie „Szkoła z klasą 2.0” i Centrum Cyfrowego przy projekcie reformy prawa autorskiego dla edukacji. Prowadzi bloga o edukacji i nowych mediach: http://technoedukacja.blogspot.com/; członek grupy Superbelfrzy: http://www.superbelfrzy.edu.pl/



W celu uzyskania dodatkowych informacji dotyczących szkolenia, wyliczenia ceny szkolenia oraz ustalenia szczegółów organizacyjnych prosimy o kontakt z konsultantem za pośrednictwem formularza kontaktowego zamieszczonego w prawej kolumnie strony lub kontakt telefoniczny pod numerem 607934216.