Tematyka szkolenia
Prowadzenie zajęć lekcyjnych z informatyki z wykorzystaniem układów Arduino oraz oprogramowania Scratch – wizualnego środowiska programowania.
Adresaci szkolenia
Nauczyciele
informatyki.
Opis
szkolenia
Środowisko programowania wizualnego Scratch to
nowoczesny sposób nauczania algorytmiki, w połączeniu z
kontrolerem Arduino jest nowoczesnym środowiskiem nauczania
mechatroniki – pozwala wprowadzić uczniów w świat robotów
sterowanych poprzez komputer, umożliwia rozwijanie wśród
uczniów tzw. „myślenia komputacyjnego”.
Planowany czas szkolenia
4 godziny.
Zakładane efekty szkolenia
Uczestnik po szkoleniu potrafi:
- podłączyć kontroler Arduino do komputera i komunikować się z nim
- przygotować kontroler Arduino do współpracy ze środowiskiem Scratch
- przygotować zestaw Arduino i diody wg schematów z materiałów dydaktycznych
- przeprowadzić zajęcia z wykorzystaniem prostych algorytmów zdefiniowanych w środowisku Scratch
- podłączyć kontroler Arduino do komputera i komunikować się z nim
- przygotować kontroler Arduino do współpracy ze środowiskiem Scratch
- przygotować zestaw Arduino i diody wg schematów z materiałów dydaktycznych
- przeprowadzić zajęcia z wykorzystaniem prostych algorytmów zdefiniowanych w środowisku Scratch
Informacja o prowadzącym
szkolenie
Adam Jurkiewicz - członek elitarnej grupy
eduzmieniaczy SuperbelfrzyRP. Propagator Wolnego i Otwartego
Oprogramowania, rozproszonej siecispołecznościowej Friendica, trener w
zakresie nowych technologii sieciowych w edukacji, programista.
Twórca scenariuszy mechatronicznych zajęć pozalekcyjnych z użyciem
oprogramowania Scratch i mikrokontrolerów Arduino w projekcie E-SWOI fundacji
Wolnego i Otwartego Oprogramowania. Ekspert fundacji Interkl@sa w
projekcie E-Pasja Nowoczesna Edukacja. Od ponad 20 lat użytkownik i
administrator systemów UNIX oraz Linux. Twórca FREE_Desktop - darmowego i dostępnego
dla wszystkich systemu dla edukacji.