Arduino i Scratch – mechatronika




Tematyka szkolenia
Prowadzenie zajęć lekcyjnych z informatyki z wykorzystaniem układów Arduino oraz oprogramowania Scratch – wizualnego środowiska programowania.

Adresaci szkolenia
Nauczyciele informatyki.

Opis szkolenia
Środowisko programowania wizualnego Scratch to nowoczesny sposób nauczania algorytmiki, w połączeniu z kontrolerem Arduino jest nowoczesnym środowiskiem nauczania mechatroniki – pozwala wprowadzić uczniów w świat robotów sterowanych poprzez komputer, umożliwia rozwijanie wśród uczniów tzw. „myślenia komputacyjnego”.

Planowany czas szkolenia
4 godziny.

Zakładane efekty szkolenia 
Uczestnik po szkoleniu potrafi:
- podłączyć kontroler Arduino do komputera i komunikować się z nim
- przygotować kontroler Arduino do współpracy ze środowiskiem Scratch
- przygotować zestaw Arduino i diody wg schematów z materiałów dydaktycznych
- przeprowadzić zajęcia z wykorzystaniem prostych algorytmów zdefiniowanych w środowisku Scratch    


Informacja o prowadzącym szkolenie

Adam Jurkiewicz - członek elitarnej grupy eduzmieniaczy SuperbelfrzyRP. Propagator Wolnego i Otwartego Oprogramowania, rozproszonej siecispołecznościowej Friendica, trener w zakresie nowych technologii sieciowych w edukacji, programista. Twórca scenariuszy mechatronicznych zajęć pozalekcyjnych z użyciem oprogramowania Scratch i mikrokontrolerów Arduino w projekcie E-SWOI fundacji Wolnego i Otwartego Oprogramowania. Ekspert fundacji Interkl@sa w projekcie E-Pasja Nowoczesna Edukacja. Od ponad 20 lat użytkownik i administrator systemów UNIX oraz Linux. Twórca FREE_Desktop - darmowego i dostępnego dla wszystkich systemu dla edukacji.